Matka suureen maailmaan

Päivä 1: Los Angeles 23.3.2016

Lentomme lähti Suomesta heti aamusta ja monen monen tunnin matkustamisen jälkeen saavuimme Los Angelesiin puolilta päivin USA:n aikaa. Aikaeron takia tästä keskiviikosta tulikin aika pitkä. Lentomatka meni yllättävänkin kivuttomasti sinikeltaisin siivin SAS:n koneella ruotsalaisten ympäröimänä

Lentokentältä pääsimme suhteellisen nopeasti ulos ja vuokra-auton hakukin sujui helposti. Upgradesimme economy-luokan kippomme citymaasturiin, mitä todellakin suosittelen muillekin. Losissa ainakin kaikki ajelivat isolla autolla, niin olisi siinä ehkä pikku purkilla jäänyt jalkoihin. Myös pidemmät ajomatkat menivät mukavasti isolla, automaattivaihteisella ja vakionopeussäätöisellä Fordilla.

Pasia höllii, kun  kaupoista sai cokis zero cherryä

Ensimmäinen majoituksemme oli airbnb:n kautta otettu kotimajoitus Venicen kaupunginosassa. Matka lentokentältä Veniceen ei tainnut kestää kuin 20min. Losin kuuluisia ruuhkia ei näkynyt.

Majoituspaikkamme oli viihtyisällä paikalla, mutta itse talo oli vähän nuhjuinen. Majoittajamme Sarah vaikutti lämpimältä ja ystävälliseltä, mutta ei kovin siistiltä ihmiseltä. Sarahin koira Roxy oli lempeä otus.

Pienen taloksiasettumisen jälkeen lähdimme heti kävelemään Venicen rantaa kohti. Keli oli mitä parhain, aurinko paistoi siniseltä taivaalta ja lämpöä riitti. Oli kyllä ihana tulla täyteen kesäkeliin Suomen talvesta!

Kävelimme rannalle Venicen kanaalialueen kautta. Kanaalialue oli älyttömän kaunis. Toinen toistaan omaperäisempiä taloja ihanilla pikkupihoilla, joista oli kulku suoraan kanaaleihin. Löytyi prinsessalinnaa, alppimajaa ja modernimpia rakennuksia.

Kanaalialueelta käveltiin Venicen rannalle, joka oli aika huikea mesta! Olin lukenut Venicestä paljon muista matkablogeista, joten tiesin kutakuinkin mitä odottaa. Venice jakaa vähän tunteita. Toisten mielestä se on liiankin hipsteripaikka ja täynnä turisteja. Minä kyllä tykkäsin rannan tunnelmasta älyttömästi. Löytyi vaikka minkälaista putiikkia ja street food-paikkaa, ulkoilmakuntosaleja, green doctor- vastaanottoja, värikkäitä seiniä ja skeittipuistokin. Kaikkien kauppojen ulkopuolella oli kajareita, jotka täyttivät kävelykadun musiikilla ja ihmiset olivat iloisia. Itse hiekkaranta oli iso ja tosi siisti, ei roskia vaikka paikalla oli paljon ihmisiä viettämässä iltaa.

Päivä meni nopeasti ihmetellessä paikkoja. Illalla jäimme vielä katsoa aivan älyttömän hienoa katuperformanssia, jonka esiintyjät olivat tosi taitavia tanssijoita. Yksi ilmeisesti oli ollut USA:n So you think you can dance- sarjassa ja pärjännyt hyvin. Esitys oli myös humoristinen, ja yleisön joukosta kerättiin milloin minkäkin kansalaisuuden ja ikäluokan ihmisiä.

Esitystä katsellessa aurinko alkoi laskea ja ilma viileni huomattavasti. Piti kaivaa neuletakkia laukusta. Lähdimme ajoissa kävelemään majapaikkaamme, koska päivä oli tosiaan ollut erinomaisen pitkä, ja allekirjoittanutta alkoi jo huojuttamaan niin pitkä valvominen.